Nieuw Zeeland, North Island

10 januari 2016 - Momorangi Bay, Nieuw-Zeeland

Dag beste lezers en lezeressen ,

Daar zijn we weer.. Ons vorige blog eindigde met de aankondiging dat we bijna naar Nieuw Zeeland zouden gaan. Voordat we daar naartoe gingen zijn we op Turtle Island gewees daar hebben we gezien hoe een zeeschildpad aan land kwam om eieren te leggen. Een onvergetelijke ervaring.

Nieuw Zeeland begon in Auckland waar we Oud en Nieuw hebben beleefd. Heel anders dan in Nederland en heel apart natuurlijk om  12 uur eerder danin Nederland het nieuwe jaar te starten. Op 2 januari onze camper opgehaald. Wat een bakbeest zeg; 7.20 meter lang en  3 meter hoog! Maar wel heel leuk om met zo'n campervan  op stap te zijn. Het is een cliché,  maar het is echt zo: Nieuw Zeeland is prachtig en wat zien we veel mooie dingen. Daarnaast zijn de Nieuw Zeelanders ontzettend vriendelijk en  gastvrij. Een paar van de highlights tot nu toe: natuurlijk het ongelofelijk mooie landschap; Het rijden is alleen al leuk omdat er steeds iets te zien is.maar ook de borrelende modderbronnen, een warmwaterbronnen,  door de sneeuw lopen op 2000 meter, actieve vulkanen , op een camping staan direct aan het strand, etc etc. Soms lopen dingen ook anders dan gepland: campings zijn vol dus overnacht je op een parkeerplaats bij een hotel, de weg naar je volgende bestemming is afgesloten  en dus wacht je 6 uur voordat je alsnog onderweg kunt, niet slapen kunnen van wege de kou (!), Kortom, We maken van alles mee. Vandaag zijn we  met de ferry naar het zuider eiland overgestoken, op weg naar nieuwe belevenissen. We gaan weer vrolijk verder. Het gaat ons goed hier. O ja, en check de foto's even. Die zeggen (bijna) alles!

1. Griet:
    10 januari 2016
    Jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!! Ziet er allemaal erg mooi uit.